Масове знеструмлення в Україні: як залишатися на звʼязку в критичній ситуації

​Під час останньої масованої ракетної атаки ворог уразив інфраструктуру по всій країні, у тому числі мішенню ворога знову стали обʼєкти, які забезпечують роботу звʼязку.

Редакція розкаже як залишатися на звʼязку в критичній ситуації.

Зазначимо, що у звʼязку з ворожими атаками у Держспецзв'язку рекомендують обмежити споживання мобільного зв'язку до мінімуму:

  • використовуйте фіксовані мережі звʼязку завжди, якщо є така можливість – до речі, деякі укриття облаштовані мережею Wi-Fi;
  • за можливості відмовтесь від відео на користь текстових форматів;
  • віддавайте перевагу текстовим повідомленням перед дзвінками та відеодзвінками;
  • скоротіть всі розмови до мінімуму, адже, можливо, у цей самий час хтось намагається використати мережу, щоб викликати рятувальників або швидку;
  • встановіть обмеження трафіку в налаштуваннях застосунків, найменшу роздільну здатність в налаштуваннях відео на Youtube;
  • вимкніть режим автоматичного завантаження медіафайлів у месенджерах:

Налаштування месенджера → Дані та сховище або Медіафайли → Вимкніть опцію «Фонове завантаження» / у розділі «Через мобільну мережу» вимкніть «Автозавантаження медіа». 

  • якщо не працює мережа вашого оператора, скористайтесь національним роумінгом;
  • завантажте всю необхідну інформацію в памʼять смартфона або запишіть на папірці. 

Водночас рекомендуємо для вашої безпеки:

  • Підписатись на канали та акаунти в соцмережах служб, які надають допомогу, в тому числі у вашому регіоні: ДСНС, органи державної та місцевої влади тощо.
  • Заздалегідь встановити на телефон месенджери, які працюють за принципом рації, щоб тримати звʼязок у разі, якщо зникне мережа. Радіус роботи таких застосунків залежить від покоління Bluetooth та перешкод для сигналу (до 60-100 м) Домовтесь про використання одного додатку із сусідами, щоб бути на зв'язку, наприклад:
  • Bridgefy

Android

iOS

  • Не залишати укриття до закінчення сигналу тривоги, навіть якщо в укритті немає звʼязку.

Що робити, якщо не працює мобільний інтернет та звʼязок

  • Перевірте, чи увімкнене передавання даних. Це можна зробити в налаштуваннях чи на панелі швидких налаштувань.
  • Перезавантажте пристрій. Перевірте рівень сигналу вгорі екрана на індикаторів мобільного інтернету (2G, 3G, 4G або H). Якщо індикатор сигналу відсутній, отже, немає покриття. Перейдіть в інше місце (наприклад, на вулицю), якщо це безпечно, і перевірте наявність сигналу.
  • Увімкніть і за 10 секунд вимкніть режим польоту. Перевірте кошти на рахунку та чи пройшла абонентська плата за послуги.
  • Перевірте, чи працює мережа вашого оператора. Якщо ні, скористатись національним роумінгом.
  • Обмежте споживання мобільного трафіку, оскільки це створює надмірне навантаження на мережі мобільних операторів.
  • За можливості використовуйте Wi-Fi-мережу

Якщо потрібна термінова допомога:

Щоб викликати ДСНС, телефонуйте 112. Якщо потужності мережі недостатньо, надішліть повідомлення близьким із проханням зателефонувати. 

Вкажіть такі дані:

  • місцеперебування (адреса або орієнтири на місцевості)
  • що відбувається (завалило сховище, є поранені або вбиті)
  • скільки людей із вами, стан здоров'я (специфічні хвороби, наприклад, діабет)
  • травмування та час, коли зазнали травм
  • потреби (ліки, їжа, вода)

Якщо немає зв'язку – збережіть інформацію в чорнетках та надішліть, щойно зʼявиться зв'язок.